Frågor & Svar

 

OBS! Vi skickar endast inom Sverige! 

1. Jag vill skicka tillbaka en produkten, vad kostar returfrakten?

Vi erbjuder att man kan nyttja vårt returfraktavtal vid retur/byten och då kostar returfrakten 99:- och detta justeras på ens faktura eller vid återbetalning till ens kort/direktbetalningensalt. För att nyttja vårt returfraktavtal så kontaktar du vår kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller e-post info@hiko.se så ordnar de underlaget för detta till dig.

Kan du skicka det billigare själv med eget avtal/betala direkt hos postombudet så kan du självklart välja det istället, oavsett så vill vi gärna att du kontaktar oss först så att du får korrekta returnummer och returuppgifter.

 

2. Hur lång är leveranstiden?

Samtliga beställningar som inkommer till oss innan kl. 14 under vardagar lämnar oss samma dag*. Leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar beroende på var i Sverige man bor.

*OBS! Vid högsäsong som innan Jul kan det ske en viss försening innan paketet lämnar oss (1-2 arbetsdagar) speciellt måndagar och det gäller även avhämtningen från vårt lager i Jönköping!

 

3. Vad kostar frakten?

Vi har en fast fraktkostnad på 49:- för privatpersoner och 199:- för företag. Vid avhämtning på vårt lager i Jönköping tillkommer ingen frakt.

 

4. Hur vet jag om en vara finns på lager?

Är det en grön köp-knapp så finns det i lager, beställer du fler av en produkt så säger sidan till om du skulle beställa fler än vad vi har och då justeras antalet direkt i varukorgen. Det går inte att beställa något som inte finns hemma på lager.

 

5. Det står "Finns ej i lager" på en produkt. Kommer den komma in igen?

Ja, den kommer oftast in igen men leveranstiden kan varierar från produkt till produkt. Produkter som utgått försvinner helt från sidan.

 

6. Hur kan jag bevaka en produkt som är slut?

Skriv in din e-postadress i fältet bredvid "Bevaka" knappen. Så fort produkten kommer in på lager igen får du ett mejl!

 

7. Var är min faktura/delbetalningsfaktura eller kvitto?

Fakturan/Delbetalningsfakturan eller kvittot skickas per mejl via Klarna AB (publ) samma dag som paketet lämnar oss. Man kan även se dessa eller skriva ut de via Klarna´s Mina sidor.

 

8. Hur lång betalningstid är det på fakturan?

För privatpersoner ska betalningen ske inom 14 dagar efter att paketet lämnat oss. Skulle du få förhinder eller om du inte kan betala inom denna period, Kontakta Klarna AB (publ) på tfn 08-120 120 00 eller besök Klarna´s Mina sidor.

För företag ska betalningen ske inom 30 dagar efter att paketet lämnat oss.

 

9. Jag vill skicka varorna till en annan adress än den jag är folkbokförd. Går det?

Det går och betalningsalt. presenteras i kassan när man väljer detta.

 

10. Mitt paket har inte kommit fram under utlovad tid. Hur gör jag?

Kontrollera först orderstatusen via länken på din orderbekräftelse. Om paketet är skickat kan du göra en sökning på kollinumret inne på Postens hemsida. Om det saknas information om var paketet finns någonstans vänligen kontakta kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller e-post info@hiko.se.

 

11. Kan jag göra en beställning via telefon eller e-post?

Nej, vi tar endast emot beställningar gjorda via webshopen. Vi kan däremot guida dig via tfn om hur du går tillväga för att beställa.

 

12. Tillkommer det några avgifter förutom frakten?

Endast om du väljer att delbetala och det framgår när du väljer detta i kassan.

 

13. Hur vet jag att min order har gått igenom?

En orderbekräftelse dyker upp på skärmen efter att du har tryckt "Slutför köp". Du får även en orderbekräftelse via e-post.

 

14. Hur gör jag för att reklamera en produkt?

Skicka ett mejl till vår kundtjänst med ordernummer, produktens artikelnummer och vad som är fel på den (Bifoga gärna ett foto på felet om du har möjlighet) så kontaktar vi dig så fort vi kan.

 

15. Har ni en fysisk butik som man kan komma och handla i?

Nej, tyvärr det har vi inte.

 

16. Det är skador på varorna som jag har hämtat ut från Posten, hur går jag tillväga?

Visa skadan för ombudet. Ta sen kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig!

 

17. Måste jag logga in eller skapa ett konto för att kunna handla?

Nej, det behövs inte.

 

18. Hur gör jag om jag vill byta en vara som jag har fått hem?

Kontakta kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller e-post info@hiko.se. Vi tar inte emot något som har skickats mot postförskott!

 

19. Jag har missat att hämta ut paketet och det har gått tillbaka, vad händer?

Om du har missat att hämta ut ditt paket inom de 14 dagar som paketet ligger hos postombudet så går paketet tillbaka till oss och då hör vi av oss och kollar med dig om du vill ha paketet eller om vi ska stryka ordern! Det medför tyvärr extra fraktkostnader oavsett vilket alt. man väljer och den avgiften är f.n. 149:- för retur- och turfrakten. Kontakta kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller e-post info@hiko.se om du har frågor gällande detta.

 

20. Öppet köp på julklappar?

Vi har öppet köp på Julklappar inköpta fr.o.m. 1 okt. 2016 t.o.m. 18 Jan. 2017.