• ✓Snabba leveranser i hela Sverige
  • ✓Bra priser
  • ✓Vi har vårt lager i Jönköping

Frågor & Svar - Hiko.se

 

1. Jag vill göra en Retur, vad kostar returfrakten?

Vi erbjuder att man kan nyttja vårt returfrakt avtal vid retur/byten och då kostar returfrakten 129:- och detta justeras på ens faktura eller vid återbetalning till ens kort eller konto. För att nyttja vårt returfrakt avtal så kontaktar du vår kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller mejla till info@hiko.se så ordnar de underlaget för detta till dig.

Information som vi behöver från dig är Order.nr och om du vill skicka tillbaka hela ordern eller endast vissa produkter.

Kan du skicka det billigare själv med eget avtal/betala direkt hos paketombudet så kan du självklart välja det istället, oavsett så vill vi gärna att du kontaktar oss först så att du får korrekta returnummer och returuppgifter.

 

2. Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden varierar från 1-3 arbetsdagar beroende på var i Sverige man bor.

*OBS! Vid högsäsong som innan Jul kan det ske en viss försening innan paketet lämnar oss (1-2 arbetsdagar) speciellt måndagar.

 

3. Vad kostar frakten?

Vi har en fast fraktkostnad på 99:-.

 

4. Hur vet jag om en vara finns på lager?

Är det en grön köp-knapp så finns det i lager, beställer du fler av en produkt så säger sidan till om du skulle beställa fler än vad vi har och då justeras antalet direkt i varukorgen. Det går inte att beställa något som inte finns hemma på lager.

 

5. Det står "Finns ej i lager" på en produkt. Kommer den komma in igen?

Ja, den kommer oftast in igen men leveranstiden kan varierar från produkt till produkt. Produkter som utgått försvinner helt från sidan.

 

6. Hur kan jag bevaka en produkt som är slut?

Skriv in din mejladress i fältet bredvid "Bevaka" knappen. Så fort produkten kommer in på lager igen får du ett mejl!

 

7. Var är min faktura/delbetalningsfaktura?

Fakturan/Delbetalningsfakturan skickas per mejl via Klarna AB (publ.) samma dag som paketet lämnar oss. Man kan även se dessa eller skriva ut de via Klarna´s Mina sidor.

 

8. Hur lång betalningstid är det på fakturan?

Betalningen ske inom 30 dagar efter att paketet lämnat oss. Skulle du få förhinder eller om du inte kan betala inom denna period, Kontakta Klarna AB (publ.) på tfn 08-120 120 00 eller besök Klarna´s Mina sidor.

 

9. Jag vill skicka varorna till en annan adress än den jag är folkbokförd. Går det?

Ja det går bra, gör så att du fyller i dina egna uppgifter först sedan kommer det upp en ruta med rubriken "Leverans" och där är det ifyllt med dina uppgifter och bredvid så står det "Ändra", tryck på den texten och då kan du redigera alla uppgifter om vem och vart som du vill skicka försändelsen till.

 

10. Mitt paket har inte kommit fram under utlovad tid. Hur gör jag?

Kontrollera först orderstatusen via länken på ditt orderbekräftelsemejl, där ser du alla info om vart paketet är och även information från PostNord gällande försändelsen. Om det saknas information om var paketet finns någonstans vänligen kontakta kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller mejla till info@hiko.se.

 

11. Kan jag göra en beställning via telefon eller e-post?

Nej, vi tar endast emot beställningar gjorda via webshopen. Vi kan däremot guida dig via tfn om hur du går tillväga för att beställa.

 

12. Tillkommer det några avgifter förutom frakten?

Endast om du väljer att delbetala och det framgår när du väljer detta i kassan.

 

13. Hur vet jag att min order har gått igenom?

Du får en orderbekräftelse via mejl.

 

14. Hur gör jag för att reklamera en produkt?

Skicka ett mejl till info@hiko.se med ordernummer, produktens artikelnummer och vad som är fel på den (Bifoga gärna ett foto på felet om du har möjlighet) så kontaktar vi dig så fort vi kan.

 

15. Har ni en fysisk butik som man kan komma och handla i?

Nej, tyvärr det har vi inte.

 

16. Det är skador på varorna som jag har hämtat ut från PostNord, hur går jag tillväga?

Visa skadan för ombudet. Ta sen kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig!

 

17. Måste jag logga in eller skapa ett konto för att kunna handla?

Nej, vi har inget sådant, så det är väldigt enkelt och smidigt att handla.

 

18. Hur gör jag om jag vill byta en vara som jag har fått hem?

Kontakta kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller mejla till info@hiko.se. Vi tar inte emot något som har skickats mot postförskott!

 

19. Jag har missat att hämta ut paketet och det har gått tillbaka, vad händer?

Om du har missat att hämta ut ditt paket inom de 7 dagar som paketet ligger hos paketombudet så går paketet tillbaka till oss och då hör vi av oss och kollar med dig om du vill ha paketet eller om vi ska stryka ordern! Det medför tyvärr extra fraktkostnader oavsett vilket alt. man väljer och den avgiften är f.n. 199:- för retur- och turfrakten. Kontakta kundtjänst via tfn 036-71 51 48 eller mejla till info@hiko.se om du har frågor gällande detta.

 

20. Öppet köp på julklappar?

Vi har förlängd öppet köp på Julklappar inköpta fr.o.m. 1 okt. 2023 t.o.m. 16 Jan. 2024. Fraktkostnaden från oss till dig som mottagare återbetalas ej när tidsramen för 14 dagars Ångerrätt har passerat.